Friday 7 September 2012

1e Kerstfeestje van 2012

Ja ik weet het, belachelijk vroeg, maar op de naai/quiltclub zitten een aantal, de helft ongeveer, leden die elke jaar "down south" gaan.Ofwel, ze vertrekken als het hier koud begint te worden in de zuidelijke staten van Amerika, omdat ze bang zijn koude voeten te krijgen.

Deze dames missen dan elk jaar ons clubkerstfeestje en dat is dan wel weer sneu, dus sinds 2 jaar nu vieren we het clubfeestjes iets vroeger, zodat zij er ook bij kunnen zijn.

Uiteraard ontbreken de kadootjes niet, het moet zelfgemaakt zijn uiteraard.
Tevens een potluck, ofwel iedereen neemt wat te eten mee en het is altijd weer verbazend hoeveel lekkere gerechten er zijn en zelden heb ik gezien dat er dubbele tussenzitten.

Het gerecht dat ik meenam was een cocos taart...erg lekker en bovenal simpel, geen uren in de keuken voor een taart..gewoon 10 minuten voorbereiden en in de oven kwakken.
Impossible coconut pie, ofwel onmogelijke cocos taart.
Voor de liefhebbers het recept.
4 eieren.
1/2 cup(125 cc) boter/margarine
2 cups (500cc) melk
2 teelepels vanilla extract
1/2 cup (125cc) bloem
1 cup (250 cc) suiker.
1 cup (250 cc) geraspte cocosnoot (uit een zakje die gedroogde)

Mix alle ingredienten met mixer (of blender) door elkaar, giet in een 9/10 inch (23 cm) rond bakblik of schaal.
Bak of 350F voor een uur, of tot je voelt dat het midden terugveert.

De bloem en melk creeren al bakkend de bodem, de melk en eieren de vulling en de cocos komt vanzelf bovenop te liggen.
Zo gaat het de oven in.
En zo komt het eruit...
Dan moest ik natuurlijk ook een kadootje maken/meenemen en ik had mij toegelegd op de schaatsjes uit een Tilda boek.
Een theedoek van een kerstboom voorzien en nog wat andere kerstdingetjes, daar heb ik geen foto van, wel van de schaatsjes.
Tja en dan krijg ik zelf ook een kadootjes natuurlijk, ik was nr 9 om een kadootje uit te zoeken en ben dus niet naar de stapel kadootjes gegaan, want je mag stelen en er was er een bij die ik helemaal te gek vond.
Servetten in een kerststofje, in het model van een kerstboom.
Die moest ik hebben, wat zullen ze goed staan als het echt Kerst is op onze eettafel.
Zo liggen ze dan naast je bord..en onderstaand uitgevouwen en klaar voor gebruik.


Ik vond ze zo leuk dat ik even moest googlen of het patroon misschien niet ergens op internet zweeft..en dat doet die.

HIER kun je het patroon vinden, alleen hebben mijn boompjes een stammetje, maar dat is er makkelijk zelf bij te tekenen.
Voor diegene die nu gaat naaien, veel plezier..ik kom er lekker makkelijk vanaf.

4 comments:

  1. Je taart ziet er erg lekker uit en wat een leuk idee van die kerstboom servetten. Ik ga het patroon opslaan en kijken of ik het ook kan maken. Ben niet zo handig als jij bent met een naaimachine. ;o)

    En je taart ga ook ook maken. Ziet er echt erg lekker uit. Ik krijg volgende week visite uit Brandon dus ik was al aan het dubben wat te maken. Nu weet ik dat dus. Thansk! xxx

    ReplyDelete
  2. dat ziet er heel lekker uit, ga het zeker eens uitproberen.
    Bedankt voor het recept.
    Wat een leuke schaatsjes heb je gemaakt...gaaf!!!
    Mooi kadootje wat je terug hebt gekregen Astrid!
    groetjes
    Marleen

    ReplyDelete
  3. Leuk die servetten! Weer eens wat anders, heb de website gelijk even opgeslagen :-)

    ReplyDelete
  4. Hoi, Ziet er errrrrg lekker uit die taart, I love cocos ;). Dus die ga ik volgende week maken om mee te nemen naar Ned. vrienden. Bedankt voor het recept. groetjes uit Lakefield

    ReplyDelete