Sunday 25 November 2012

Christmas Gala

Toen we dat een paar jaar geleden in de krant zagen, hadden we geen idee wat het inhield.
Bij een Gala denk je als gemiddelde Nederlander toch al snel aan een of ander sjiek gedoe met eten en dansen.

Hier niet...gisteren was het Christmas 2012 Gala, in Wakaw, een initiatief van het lokale museum om geld in te zamelen.
En omdat ik ook in de board van het museum zit sinds een half jaar ofzo, was ik ook een van de gelukkige die zich met de organisatie bezighield.

Alle bedrijven worden aangeschreven en gevraagd voor een donatie, dat mag een kadobon zijn, maar ook een gekocht kado.
Die leveren ze dan in op Vrijdag middag of Zaterdag ochtend, terwijl wij daar zijn om de boel te versieren.
De boom links in beeld is versierd door de kinderen van grade 1 tm 6 met zelf gemaakte versiersels.
De haard is nep, maar Santa zou er Zaterdag zitten zodat kinderen op de foto konden met de Kerstman.

Terwijl wij druk aan het versieren waren, kwamen de kado's binnen.
Een heel enge donatie vond ik onderstaande Kerstman.
Zo'n opblaas geval, je ziet ze hier bij verschillende huizen staan en ik weet het smaken verschillen, maar ik vind ze verschrikkelijk LELIJK.
Dat weten Jos en Laurens en zij waren vast van plan hierop te gaan bieden....gelukkig voor mij (na het uiten van enkele dreigementen) deden ze dit niet.

Terwijl wij links in de hal de boel aan het opzetten waren met de donaties, waren andere vrijwilligers rechts in de hal een display aan het opzetten over fotografie door de jaren heen.
Handig dat je dan fototoestellen uit het museum kunt halen

En een aantal lokale hobby fotograven, toonden hun werk.                                             



Ha en kijk nou..de kindertjes Fraters waren ook aanwezig..(hint ik ben de jongste van het stel)
Toch geen goed gevoel als ze je kinderfoto in een display van het museum kunnen gebruiken!!

Dit alles gebeurde op Vrijdag...
Zaterdag werkte ik een halve dag om de middag weer aanwezig te zijn, eerst om Santa te sminken.
En vervolgens te helpen met zijn haar, baard en de rest.

En dat waren de laatste foto's die ik gemaakt heb van die dag..helaas niets van het eindresultaat van de zaal...geloof mij het was mooi en vol giften.
Het doel van dit is dat mensen gaan bieden op al dit gedoneerde moois, de hoogste bieder koopt het en de opbrengst is voor het museum.

Een heel gezellige dag, op de foto met de Kerstman was een grote hit, maar niet zoals gedacht bij de kinderen, het bleek dat er meer volwassen personen bij hem op schoot gingen zitten dan de kinderen.
Maar de Kerst stemming komt er zo lekker in....en nee de Kerstboom staat hier nog niet...ik probeer te wachten tot het December is.



No comments:

Post a Comment