Wednesday 16 May 2012

Astrid meld zich weer

Tjonge ik heb altijd zo snel een mening als bv trouwe bloggers het ineens af laten weten, is er in mijn ogen altijd wat aan de hand.
Maar nu vind ik zelf uit..soms komt het er gewoon een tijdje niet van.
Alles gaat prima hier, echt voorjaar, de korte broeken alweer een tijdje uit de kast, temperaturen boven de 20 graden (voor diegene die denken dat het in Canada altijd koud is, dit is BOVEN nul)
Ik rij om de paar dagen weer schoolbus om in te vallen omdat anderen chauffeurs sportdagen of schooluitjes rijden.
Het is echt  voorjaar..wat betekend, geiten melken en kaas maken, de kuikens zijn alweer ruim 2 weken oud en niet meer klein en schattig, maar half kuiken en half kip.
Dit jaar hebben we 120 kuikens, dit zijn 60 nieuwe legkippen, 50 slachtkippen en 10 kalkoenen.
Ook hebben we het dit jaar anders gedaan, meer lampen als back up en een andere ruimte..het verlies is nu 5 kuikens, wat weinig is volgens de kenners..beter dan vorig jaar.

Verder zit de groententuin er voor een kwart in het gras is alweer gemaaid en vanavond gaan we nog een 5 tal grasmaaiers ophalen..jawel na lang zoeken hebben we ze dan eindelijk gevonden...schapen.
Nou ja lammeren in dit geval, vanavond gaan we ze halen...kan niet wachten.

Zo en nu ga ik weer rennen, geit melken,  groenten zaaien en nieuw dit jaar zijn (Nederlandse) snijbonen en heel veel sierpompoenen.
Morgen een update over de lammeren.



2 comments:

  1. Hi Astrid, leuk dat je weer een verhaal hebt geschreven. Ik begrijp het hoor, als je een boerderij hebt, wordt het gewoon moeilijk om vaker hier iets te posten.
    Groetjes

    ReplyDelete
  2. Eindelijk! Ik mis je updates, altijd zo gezellig die crea dingen die je doet. Maar hang nou eens een camera om je nek en maak van alles foto's, de kuikens, de geiten, het gras dat groeit... Echt we willen alles zien. Ook al is er voor jou niks aan, voor ons als lezers is het super spannend!
    Leuk dat je weer terug bent!
    Tot gauw deze keer,

    Claudia

    ReplyDelete