Monday 30 January 2012

Chinees Nieuw jaar viering.

Floris Jan had kaarten voor de Chinees Nieuwjaar viering in Saskatoon.
De groep studenten, die Chinees leren op de Universiteit, namen hier ook aan deel, aangezien FJ daar ook bij zit, was het extra leuk dit eens mee te gaan maken.
En het was leuk...er waren optredens van het studenten groepje..zij zongen Chinese liedjes.
Floris Jan uiterst rechts.
Uiteraard mocht de dansende draak ook niet onbreken.
Een meisje speelde een of ander duister instrument...het klonk..uhhh erg Chinees.
En 2 meisjes die een traditionele dans deden.
Dat was allemaal erg leuk...maar het eten was niet echt aan mij besteed.
Ik moet misschien even toelichten dat ik geen vis liefhebber ben...vis eet ik heel soms in de vorm van een lekkerbekje of een kibbeling..maar verder mwah...niet echt.
Wat ik helemaal niet eet zijn garnalen, mosselen of ander eng gedierte uit de zee.
Dus de jongens begonnen al te grinniken..toen het eerste gerecht opgediend werd.
De meest gore, slijmerige, drillerige vis soep die je ooit gezien hebt...ik heb een hap genomen..maar kreeg dat echt niet weg.

Toen FJ later vertelde dat die soep van de blaas van vissen gemaakt werd...was ik alleen maar blij dat ik het kommetje vol retour gestuurd heb.
Verder kwamen er nog garnalen in tofu, plakrijst, zoetzure vis, garnalen in een jasje voorbij...alleen de kip en eend heb ik gegeten.
Nee ik ben later niet nog langs de MacDonald gegaan...maar om nu te zeggen..daar gaan we nog een keertje eten....

3 comments:

  1. brrrrrr.....ik begon al te griezelen bij het zien van de foto.. laat staan dat ik er nog een hap van genomen had. Bah bah! Maar wel weer een bijzondere ervaring!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha ik ben net zo'n typ! Geen zeevruchten of zeewurmen (garnalen). Oh wat zul je je ongemakelijk hebben gevoeld met die boorden vol terug te laten gaan!

    ReplyDelete