Friday 27 January 2012

Nieuw beestjes.

Jaaa, ik heb weer een paar nieuwe beestjes in het kippen hok kunnen plaatsen...maar zal bij Maandag beginnen.
Chinees nieuwjaar begint..dus voila eerst wat roods aangedaan..zo kon mijn dag niet stuk

Jos vroeg of ik wat spullen naar het hoofdkantoor van de Social housing kon brengen, geen probleem, dat kantoor zit n.l. in het plaatsje Melfort EN DAAR ZIT TOEVALLIG EEN QUILTWINKEL naast het kantoor.
De weg ernaar toe is ook mooi, ok het is mooier als het groen is, maar de oude spoor brug vind ik altijd zo imposant om naar te kijken..helaas mag je er niet op.
In de quiltwinkel nog een boek en een tijdschrift gekocht..oh en een patroon en uiteraard een paar lapjes..ja sorry maar zo vaak kom ik er nou ook weer niet ;-)

Dinsdag moesten we belachelijk vroeg op, Maarten vertrok weer naar Ontario, omdat de beloofde baan hier helaas niet was wat er beloofd was.
Zijn vliegtuig vertrok 6.45, hij moest ruim op tijd aanwezig zijn natuurlijk, wat inhield dat wij om 4 uur opstonden en half 5 vertrokken..je rekent toch op een een uurtje rijden.
Nadat we hem afgezet hadden..tijd voor een ontbijtje.
Ik weet niet meer wie wat had...maar beide waren erg lekker ....
Tja en toen was het dan bijna 7 uur, Jos afgezet waar hij zijn moest..en ik op weg naar de Walmart, tja ze openen om 7 uur, maar toch is het gek vroeg hoor.
Daar mijn boodschapjes gedaan..en gezellig met Floris Jan koffie gedronken, toen was het eindelijk tijd om op zoek te gaan naar de mevrouw die op Kijiji (marktplaats) de vogels waar ik al zo lang naar op zoek was aanbood.
Route beschrijving, na Sunset estates..was het nog een km of 8 en dan moest ik die en die weg inslaan...wel na 8 km NIETS...dus maar verder rijden, er zijn hier nogal wat Canadesen die km zeggen, maar ondertussen miles bedoelen.
En ja hoor...daar was de weg die ik zocht...en toen weer 8 km..dan zou ik een meertje aan mijn rechterhand zien, de heuvel oprijden en daar zou ik hun little red barn zien...dus beetje gas..en na 8 km.
Zag ik geen heuvel en geen meertje...dat schoot lekker up, nog een beetje meer gas en weer in miles gaan denken.
En toen....zou dit een meertje kunnen zijn?
en dit dan?? een heuvel?
En eenmaal op die "enorme" heuvel...jawel daar zag ik een little red barn.
Foto is erg onduidelijk, maar ik zocht dus naar een echte barn, wilde al verder rijden tot het ineens tot mij doordrong dat deze rode postbus..de vorm van een barn had.                                                            

Ik reed het erf om..en daar maakte ik kennis met een enorm aardige mevrouw, zij nam mij mee naar de kippenhokken en daar waren ze dan..zolang naar gezocht...                                                                       
Voor diegene die geen idee hebben wat dit zijn....het zijn Parelhoenders..jawel sinds Dinsdag ben ik de trotse bezitter van 3 Parel hoenders.                                                                                                         
Wordt vervolgd.

                                                                                                          

2 comments:

  1. zijn die eitjes niet wat kleiner? mmaar wel lekker!! proficiat met jullie gezinsuitbreiding :-)

    ReplyDelete
  2. Gefeliciteerd!!! Hebben ze al namen??

    ReplyDelete