Friday 13 January 2012

Tatataaaaa vaarwel jaren 80

eindelijk dan, mijn kamer op het werk...ofwel The Spa is ontdaan van zalmkleurige muren en oubollige frutsels, stinkende 100 jarige keukenkastjes..en in volle vaart (3 dagen)naar de 20e eeuw gebracht.
Nog niet helemaal klaar...ik mis nog wat zwarte planken en een gordijn...oh en hoeslakens, maar daar is mijn moeder inmiddels voor ingeschakelt.


Niet de meest slimme week om mijn salonnetje een opfrisser te geven, want deze week zat ik ook nog op de schoolbus als invaller.
Maar ik had het nu eenmaal in mijn hoofd om het deze week te doen...EN ik had het diverse klanten verteld dus wilde ik doorzetten ook.
Op Maandag ging ik aan de slag, Maarten (die inmiddels na half Canada door gereden te zijn weer hier logeerd) hielp mee de kamer leeg te halen en alle oubillige plankjes en opstakels (als goudkleurige kaarsenhouders) van de muur te schroeven.

Ik begon te verven....aangezien hier alles latex verf is, lukte het om tussen de busritten door muren te verven.

Dinsdag was het behangplak dag, er kwam nog een buuf kijken die 2 kunstwerken meenam, geen idee wat ik ermee moest..maar het paste wel bij het behang...maar goed...behangdag...het viel niet mee...die rollen waren voorgestreken en ik weet niet wat er op die muur als ondergrond zat..maar eenmaal de muren drijfnat gespoten...en de rollen behang goed geweekt. leek het er toch op te zitten.
Terwijl ik op de bus zat, kreeg ik een berichtje op mijn telefoon...vertaald..ik wil je dag niet verpesten..maar je behang is naar beneden gekomen.

Nou mijn dag was niet verpest hoor..maar ik heb een paar woorden gezegd, die ik hier niet zal typen.
Maar ik gelijk terug, want op Woensdag ochtend had ik een klant, normaal werk ik op woensdag niet, maar deze mevrouw ging naar een bruiloft van haar kleindochter in Mexico, tja dan boek je haar toch maar.

Dus weer alle behang geweekt..en er weer opgeplakt...helaas..dit vond ik de volgende ochtend.
Toen kon ik wel janken bijna. wat een drama...maar gelukkig nam die mevrouw het goed op, zij hebben voor hun pensionering een kleine doe het zelf zaak gehad..en kon mij gelijk wat ideetjes geven.
Ondertussen ook Jos zijn hulp ingeroepen, hij was in Saskatoon en of hij behangplaksel mee kon nemen.
Woensdagavond, met hulptroepen van Arlene (eigenaresse kapsalon waar ik kamer huur) Lois en een grote emmer behangplaksel...zat dan Woensdagavond het behang erop....pfffff.
Donderdag tussen de klanten door, kastjes opgehangen op hun plek gezet...de kunstwerken van de buuf, bleken het leuk te doen als raamluiken.
Het is nog niet helemaal af...en foto's nemen is lastig, want het is een oud pand en het kamerte is hoger dan het breed en lang is.
Maar zo ziet het er nu uit...fris strak en professineel ipv een ik werk vanuit de huiskamer look.

En kijk daar komt mijn moeder in aktie..want dat gele hoeslaken...dat kan dus echt niet..dat moet zwart of eventueel rood worden.

We gaan ze in April zelf ophalen, dus voorlopig moet het nog even met de gele of of de multi color.brrrrrrr

6 comments:

  1. Wat ziet dat er goed uit!!!!
    Jij bent echt een kanjer en heb veel door zettings vermogen ...

    Toppie!!!!
    zou je de lakens kunnen verven?

    Liefs Yvonne

    ReplyDelete
  2. Wat balen dat je behang de eerste keer er vanaf viel! Maar ziet er echt gelikt uit. Dan werk je ook gelijk met veel meer plezier! kom op maar op met een volle agenda in de nieuwe salon!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. huh? wat is dit voor een vaag bericht hier boven?

    Maarre... wat ben jij toch een duizendpoot! Ik sta er steeds opnieuw van te kijken. Lijkt me leuk om jou als buurvrouw te hebben, gezellig EN handig! Volgens mij staan we om de haverklap bij jou op de mat dan!!!
    Mooi die spa, ik zou graag eens daar willen gaan liggen.....
    Succes gaat vast lukken!
    Gr. Claudia

    ReplyDelete
  5. Gelijk maar even verwijderd Claudia, ik heb geen idee wie of wat dat was..ik gooi het maar op spam.
    Nou en over dat buurvrouw van elkaar zijn...lijkt mij gezellig ;-)

    ReplyDelete
  6. Dat ziet er puik uit Astrid!! Zou ook graag even willen buurten voor een heerlijke pedicure :-) Succes met alles.

    ReplyDelete